صفحه قبل 1 صفحه بعد

هر چی بخواهید.
این سایت را حمایت می کنم

فروشگاه آنلاین


هر چی بخواهید.
در این وب شما هر مطلبی رو از هر موضوعی میتونید ببینید.
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان هر چیزی که بخواهید. و آدرس everysubjects.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نماز چه ویژگی هایی دارد؟

 در برداشت کلی از چگونگی به جای آوردن نماز،باید گفت که تمامی نماز های واجب و مستحب در شریعت اسلام به جز نماز میت،از اعمالی متناوب تشکیل شده است که در واقع تکرار یک واحد عبادی به نام رکعت است و هر رکعت مجموعه ای از یک قیام همراه قرایت،رکوع ، ودو سجده با مراعات آدابی در انتقال یک عمل به عملی دیگر است. از آنجا که در بیشتر نمازها در هر رشته از اعمال متناوب ،تنها یک رکوع وجود دارد ،رکوع به عنوان واحد شمارش شناخته شده و رکعت از همین کلمه مشتق شده است.

به جز نماز تک رکعتی وتر ،یک رکعت به خودی خود عبادتی تمام شده(کاملی) تلقی نمی گردد و هر نمازی در شریعت مرکب از 2 ، 3 ، و یا 4 رکعت است و تنها با پایان یافتن شمار مکرر رکعت ها ، قابل سلام دادن و خاتمه دادن است.

نماز های واجب اینهاست:

نماز های یومیه(روزانه)، در صورت تحقق نمازهای جمعه و عیدین، نماز آیات که به هنگام کسوف ،خسوف و زلزله و هر چه باعث هول و هراس عمومی گردد،خوانده شود،نماز طواف و نماز میت و نمازهایی که از طریق نذر و عهد و سوگند بر مکلف واجب شده باشد.

نماز های یومیه  (17 رکعت) ، به عنوان اجلای نماز ،باید در 5 نوبت خوانده شود که از میان آنان،نماز صبح دو رکعت،نماز مغرب سه رکعت و نماز های دیگر سه نوبت(ظهر،عصر و شام) هر یک چهار رکعت دارند.وقت نماز صبح از طلوع فجر صادق است تا طلوع خورشید،از ظهر شرعی(زوال) تا غروب آفتاب وقت نماز های ظهر و عصر است،از ظهر به مقدار زمانی که برای خواندن نماز ظهر لازم است  و هم چنین نزدیک غروب ،به مقدار زمانی که برای خواندن نماز عصر لازم است،زمان مختص هر یک از این دو نماز  و فاصله ی  میان آنان،زمان مشترک است،همچنین از رغروب آفتاب (از بین رفتن سرخی در مشرق پس از پنهان شدن قرص خورشید) تا نیمه شب شرعی،وقت نماز های مغرب و عشا است. به همان ترتیب که زمان لازم برای 3 رکعت نماز مغرب در آغاز ، و وقت کافی برای 4 رکعت نماز عشا،در پایان زمان مختص هر یک از این نماز ،و باقی زمان مشترک است نماز های 4 رکعتی مسافر دو رکعت است که نماز شکسته خوانده می شود.

[ چهار شنبه 7 تير 1391برچسب:نماز,ویژگی های نماز,نمازهای واجب, ] [ 1:44 ] [ علیرضا فیاضی ]
<< مطالب جدیدتر ........ مطالب قدیمی‌تر >>

.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

در وبلاگ من می تونید از هر موضوعی مطلبی ببینید.لطفا نظردادن را فراموش نکنید.
موضوعات وب
امکانات وب