صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد

هر چی بخواهید.
این سایت را حمایت می کنم

فروشگاه آنلاین


هر چی بخواهید.
در این وب شما هر مطلبی رو از هر موضوعی میتونید ببینید.
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان هر چیزی که بخواهید. و آدرس everysubjects.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





اولین و دومین بمب اتم در کجا فرود آمدند و تلفات آنها چقدر بود؟

در اواخر جنگ جهانی دوم ، در تاریخ ششم اوت سال 1945 میلادی ، بمب اتم از طرف نیروهای امریکایی در شهر هیروشیمای ژاپن انداخته شد و آن شهر را ویران ساخت. 343969 نفر بود که 28150 نفر آن کشته شد و 38425 نفر زخمی و 13083 نفر ناپدید شدند. در آمار منتشره در اخر جنگ این آمار به 18000 نفر رسید.

در تاریخ 9 اوت سال 1945 میلادی یعنی 3 روز بعد از اولین بمب اتم بار دیگر بمب اتمی از طرف امریکا بر روی شهر ناکازاکی ژاپن فرود آمد. این شهر دارای 252630 نفر جمعیت بود که از این تعداد 73784 نفر آن درجا کشته شدند.

 مالکیت چگونه شکل گرفت؟

در دنیای کهن اغلب چنین اتفاق می افتاد که فرد متهوری از میان خانواده بیرون می آمد و به حادثه جویی خارج از حدود خویشاوندان و نزدیکان خود می پرداخت و با کار پر زحمت می توانست،در قطعه ای از جنگل یا بیشه یا باتلاقی بر مقداری زمین دست یابد و هیچ حاضر نمی شد کسی آن را از چنگش خارج سازد چون که آن ملک را خاص خود می دانست و در آخر، اجتماع این حق را برای او می شناخت ، به این ترتیب نخستین مالکیت فردی پیدا شد. 

[ چهار شنبه 21 تير 1391برچسب:مالکیت,چگونگی تشکیل مالکیت,مالکیت فردی,آغاز مالکیت, ] [ 12:53 ] [ علیرضا فیاضی ]

خونین ترین جنگ تاریخ کدام است؟

خونین ترین جنگ تاریخ ، جنگ دوم جهانی (1945-1939 میلادی) است که در جریان آن نزدیک به 55 میلیون نفر نظامی و غیر نظامی کشته شده اند . در این جنگ تعداد تلفات شوروی به 25 میلیون نفر رسید. کشوری که بیش از همه متحمل خسارات انسانی شد لهستان بود که بیش از 6 میلیون نفر ، یعنی 22% جمعیت خود را از دست داد.

[ چهار شنبه 14 تير 1391برچسب:جنگ,خونین ترین جنگ,جنگ جهانی دوم,خونین ترین جنگ تاریخ, ] [ 11:57 ] [ علیرضا فیاضی ]

اهرام ثلاثه کدام اند؟

در سرزمین مصر بر دشت عظیم و سنگلاخی جیزه،سه بنا است که از شگفت انگیز ترین بناهای دنیا به شمار می آید.به همین جهت آنها را جزو عجایب هفت گانه می شمارند.اینها سه هرم هستند.در مصر اهرام بسیار است اما این اهرام از بزرگترین و مشهور ترین آنها هستند.واقعا اجاب آور است که این اهرام مصر بیش از 4000 سال را پشت سر گذاشته اند.در طی این 4000 سال شهرهای بزرگ بسیاری ساخته و بعد ویران شدند و حال آنکه این اهرام همچنان برپا ایستادخ اند. گاهی این سه هرم بزرگ را کوه های مصنوعی می خواندند.ارتفاع بلندترین هرم به اندازه ی ارتفاع یک ساختمان 40 طبقه است!قاعده آن از یک محله عادی شهر یزرگ تر است. اهرام،مقبره ی فرمانروایان مصر بوده است.مصریان به زندگی پس از مرگ اعتقاد داشتند.هر فرمانروایی دستور می داد تا خزاین او را به همراه جسدش دفن کنند تا روح او در جهان عقبی از آنها استفاده کند.اهرام را به این جهت این چنین ساخته اند که هزاران سال دوام بیاورند و جهانیان بداند فرمانروایان مصر تا چه حد عظمت و جلال داشته اند. گذشته از این ها می خواستند مومیایی فرمانروا و خزاین او از دستبرد مصون بماند.اتاقهای این اهرام بسیار کوچکند و قسمت اعظم این اهرام از سنگ ساخته شده است.در بنای هر هرم میلیون ها تخته سنگ به کار رفته است.بیشتر تخته سنگها هر یک بیش از یک تن وزن داشته اند.این بناهای بزرگ را هزاران سال پیش از ساخت ماشین های بزرگ ساخته اند. شگفت این است که آن همه بناهای بزرگ را از مکان های بسیار دور به آنجا حمل می کرده اند.سالیان دراز هزاران برده با مشقت تمام کار کردند و این اهرام را ساخته اند.این است که تخته سنگ ها خوب بر هم جفت و جذب شده اند و محاسبه هایی که برای این اهرام کرده اند بسیار دقیق بوده است.چهار طرف بزرگترین هرم بدون ذره ای اختلاف با یکدیگر برابرند.واقع امر این است که هرم خوفو که بزرگترین اهرام مصر است چندان بنای شگفتی است که آنرا از عجایب هفت گانه جهان بر شمرده اند. وسعت قاعده ی این هرم حدود 5 هکتار است و ارتفاع آن از سطح زمین بیش از 130 متر است. چنین تخمین زده اند که در این هرم 230000 قطعه سنگ به کار رفته اند که هر یک به طور متوسط بیش از 500 کیلوگرم وزن دارند.

[ دو شنبه 12 تير 1391برچسب:اهرام ثلاثه,اهرام مصر,اهرام,عجایب هفت گانه جهان, ] [ 11:47 ] [ علیرضا فیاضی ]

علل جنگهای صلیبی چه بود؟

جنگهای صلیبی که میان جهان اسلام و مسیحیت رخ داد از 1095 تا 1291 میلادی به طول انجامید ،علل و انگیزه های زیادی داشت که از میان آن می توان به علل مهمتر زیر اشاره کرد :

اولین علت مستقیم جنگ های صلیبی پیشتازی ترکان سلجوقی بود .

دومین علت مستقیم جنگ های صلیبی تضعیف خطرناک امپراطوری بیزانس بود. امپراطوری مزبور به مدت 7 قرن میان بزرگراهها قاره ی آسیا و اروپا قرار داشت و مانع تهاجم لشکریان آسیایی و خیل جماعات چادرنشین و استپها به اروپا بود.اکنون این امپراطوری به قدری ضعیف شده بود که نمی توانست موفق به انجام این امر خطیر تاریخی باشد.

سومین علت مستقیم جنگهای صلیبی حس جاه طلبی شهر های ایتالیایی مانند پیزا،جنوا، ونیز و آمالفی بود که می خواستند دامنه  یتجاری روز افزون خود را بسط دهند.

 

[ شنبه 10 تير 1391برچسب:جنگ صلیبی,دلیل جنگ صلیبی, ] [ 13:51 ] [ علیرضا فیاضی ]
<< مطالب جدیدتر ........ مطالب قدیمی‌تر >>

.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

در وبلاگ من می تونید از هر موضوعی مطلبی ببینید.لطفا نظردادن را فراموش نکنید.
موضوعات وب
امکانات وب