صفحه قبل 1 ... 6 7 8 9 10 ... 21 صفحه بعد

هر چی بخواهید.
این سایت را حمایت می کنم

فروشگاه آنلاین


هر چی بخواهید.
در این وب شما هر مطلبی رو از هر موضوعی میتونید ببینید.
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان هر چیزی که بخواهید. و آدرس everysubjects.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





جایزه نوبل چرا و توسط چه کسی به وجود آمد ؟

-"آلفرد برنهارد نوبل" ، مخترع سویدی ، پسر صاحب کارخانه مواد منفجره بود در سال 1867 میلادی در حالی که  به پدرش کمک می کرد به این نتیجه رسید که می تواند ماده ی منفجره ی قابل اطمینان و قابل کنترلی بسازد که آن هم "دینامیت" بود. و هنگامی که او بدرود حیات گفت ثروتی بالغ بر 2000000 پوند انگلیسی بر جا نهاده بود که قسمتی عمده از این مبلغ طبق وصیتش اختصاص به جوایزی یافت که هر ساله در زمینه های فیزیک و شیمی و زیست شناسی و پزشکی و ادبیّات و صلح ، به دانشمندان برنده داده می شد.

نخستین المپیک در چه زمانی برگزار شد؟

بازی های المپیک که هم اکنون هر 4 سال یکبار انجام می شود، پس از مدتی طولانی که فراموش شده بودند،در سال 1896 میلادی ، یعنی بیش از 2500 سال پس از برگزاری اولین المپیک (776 میلادی) دوباره احیا شد. بازی های اصلی در کوههای شمال غربی آسیا در شهر "المپیا" در یونان هر5 سال یکبار تجدید می شد . طی ماهی که مسابقات در حال برگزاری بود مردم جشن و سروری واقعی و فستیوالی عمومی داشتند. صلح و آرامش برقرار بود و هیچ شرکت کننده یا تماشاگری حق حمل اسلحه نداشت و استادیوم مسابقات ظرفیت 45000 نفر تماشاگر را داشت.

خونین ترین جنگ تاریخ کدام است؟

خونین ترین جنگ تاریخ ، جنگ دوم جهانی (1945-1939 میلادی) است که در جریان آن نزدیک به 55 میلیون نفر نظامی و غیر نظامی کشته شده اند . در این جنگ تعداد تلفات شوروی به 25 میلیون نفر رسید. کشوری که بیش از همه متحمل خسارات انسانی شد لهستان بود که بیش از 6 میلیون نفر ، یعنی 22% جمعیت خود را از دست داد.

[ چهار شنبه 14 تير 1391برچسب:جنگ,خونین ترین جنگ,جنگ جهانی دوم,خونین ترین جنگ تاریخ, ] [ 11:57 ] [ علیرضا فیاضی ]

اولین اسکناس عالم در کجا منتشر شد؟

اولین اسکناس عالم در چین منتشر شد.هر چند که در تواریخ ، تاریخ نشر این اسکناس را 119 سال پیش از میلاد مسیح ذکر می کنند ، اما منطقی تر به نظر می رسد که تاریخ نشر اولین اسکناس چینی را به هنگام سلطنت خاندا ((تانگ)) در قرن هفتم میلادی بدانیم.

[ چهار شنبه 14 تير 1391برچسب:مطالب جالب,اسکناس,اولین اسکناس,اولین اسکناس جهان, ] [ 11:55 ] [ علیرضا فیاضی ]

قدیمی ترین ساعت جهان کدام است؟

قدیمی ترین ساعن جهان ، ساعت چینی است که در سال 725 میلادی ساخته شد . این ساعت به توسط نیروی حاصل از خروج آب از یک مخزن کار می کند.

[ چهار شنبه 14 تير 1391برچسب:مطالب جالب,ساعت,قدیمی ترین ساعت جهان , ] [ 11:52 ] [ علیرضا فیاضی ]
<< مطالب جدیدتر ........ مطالب قدیمی‌تر >>

.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

در وبلاگ من می تونید از هر موضوعی مطلبی ببینید.لطفا نظردادن را فراموش نکنید.
موضوعات وب
امکانات وب