صفحه قبل 1 ... 10 11 12 13 14 ... 21 صفحه بعد
هر چی بخواهید. در این وب شما هر مطلبی رو از هر موضوعی میتونید ببینید.
| ||
|
وَمِنَ النَّاسِ مَن يُجَادِلُ فِي اللَّهِ بِغَيْرِ عِلْمٍ وَيَتَّبِعُ كُلَّ شَيْطَانٍ مَّرِيدٍ و برخى از مردم در باره خدا بدون هيچ علمى مجادله مىكنند و از هر شيطان سركشى پيروى مىنمايند
كُتِبَ عَلَيْهِ أَنَّهُ مَن تَوَلَّاهُ فَأَنَّهُ يُضِلُّهُ وَيَهْدِيهِ إِلَى عَذَابِ السَّعِيرِ بر [شيطان] مقرر شده است كه هر كس او را به دوستى گيرد قطعا او وى را گمراه مىسازد و به عذاب آتشش مىكشاند
إِذْ يُغَشِّيكُمُ النُّعَاسَ أَمَنَةً مِّنْهُ وَيُنَزِّلُ عَلَيْكُم مِّن السَّمَاء مَاء لِّيُطَهِّرَكُم بِهِ وَيُذْهِبَ عَنكُمْ رِجْزَ الشَّيْطَانِ وَلِيَرْبِطَ عَلَى قُلُوبِكُمْ وَيُثَبِّتَ بِهِ الأَقْدَامَ [به ياد آوريد] هنگامى را كه [خدا] خواب سبك آرامشبخشى كه از جانب او بود بر شما مسلط ساخت و از آسمان بارانى بر شما فرو ريزانيد تا شما را با آن پاك گرداند و وسوسه شيطان را از شما بزدايد و دلهايتان را محكم سازد و گامهايتان را بدان استوار دارد
يَا بَنِي آدَمَ لاَ يَفْتِنَنَّكُمُ الشَّيْطَانُ كَمَا أَخْرَجَ أَبَوَيْكُم مِّنَ الْجَنَّةِ يَنزِعُ عَنْهُمَا لِبَاسَهُمَا لِيُرِيَهُمَا سَوْءَاتِهِمَا إِنَّهُ يَرَاكُمْ هُوَ وَقَبِيلُهُ مِنْ حَيْثُ لاَ تَرَوْنَهُمْ إِنَّا جَعَلْنَا الشَّيَاطِينَ أَوْلِيَاء لِلَّذِينَ لاَ يُؤْمِنُونَ اى فرزندان آدم زنهار تا شيطان شما را به فتنه نيندازد چنانكه پدر و مادر شما را از بهشت بيرون راند و لباسشان را از ايشان بركند تا عورتهايشان را بر آنان نمايان كند در حقيقت او و قبيلهاش شما را از آنجا كه آنها را نمىبينيد مىبينند ما شياطين را دوستان كسانى قرار داديم كه ايمان نمىآورند
[ چهار شنبه 7 تير 1391برچسب:آیه هایی از قرآن درباره شیطان,شیطان, ] [ 1:46 ] [ علیرضا فیاضی ]
در مورد جهنم ابتدا با آوردن چند آیه بحث را شروع می کنیم: وَلَوْ شِئْنَا لَآتَيْنَا كُلَّ نَفْسٍ هُدَاهَا وَلَكِنْ حَقَّ الْقَوْلُ مِنِّي لَأَمْلَأَنَّ جَهَنَّمَ مِنَ الْجِنَّةِ وَالنَّاسِ أَجْمَعِينَ و اگر مىخواستيم حتما به هر كسى [از روى جبر] هدايتش را مىداديم ليكن سخن من محق ق گرديده كه هر آينه جهنم را از همه جنيان و آدميان خواهم آكند
قَالَ اخْرُجْ مِنْهَا مَذْؤُومًا مَّدْحُورًا لَّمَن تَبِعَكَ مِنْهُمْ لأَمْلأنَّ جَهَنَّمَ مِنكُمْ أَجْمَعِينَ فرمود نكوهيده و رانده از آن [مقام] بيرون شو كه قطعا هر كه از آنان از تو پيروى كند جهنم را از همه شما پر خواهم كرد
مَّن كَانَ يُرِيدُ الْعَاجِلَةَ عَجَّلْنَا لَهُ فِيهَا مَا نَشَاء لِمَن نُّرِيدُ ثُمَّ جَعَلْنَا لَهُ جَهَنَّمَ يَصْلاهَا مَذْمُومًا مَّدْحُورًا هر كس خواهان [دنياى] زودگذر است به زودى هر كه را خواهيم [نصيبى] از آن مىدهيم آنگاه جهنم را كه در آن خوار و رانده داخل خواهد شد براى او مقرر مىداريم
جَهَنَّمَ يَصْلَوْنَهَا وَبِئْسَ الْقَرَارُ [در آن سراى هلاكت كه] جهنم است [و] در آن وارد مىشوند و چه بد قرارگاهى است
لَهُم مِّن جَهَنَّمَ مِهَادٌ وَمِن فَوْقِهِمْ غَوَاشٍ وَكَذَلِكَ نَجْزِي الظَّالِمِينَ براى آنان از جهنم بسترى و از بالايشان پوششهاست و اين گونه بيدادگران را سزا مىدهيم
وَيُعَذِّبَ الْمُنَافِقِينَ وَالْمُنَافِقَاتِ وَالْمُشْرِكِينَ وَالْمُشْرِكَاتِ الظَّانِّينَ بِاللَّهِ ظَنَّ السَّوْءِ عَلَيْهِمْ دَائِرَةُ السَّوْءِ وَغَضِبَ اللَّهُ عَلَيْهِمْ وَلَعَنَهُمْ وَأَعَدَّ لَهُمْ جَهَنَّمَ وَسَاءتْ مَصِيرًا و [تا] مردان و زنان نفاقپيشه و مردان و زنان مشرك را كه به خدا گمان بد بردهاند عذاب كند بد زمانه بر آنان باد و خدا بر ايشان خشم نموده و لعتشان كرده و جهنم را براى آنان آماده گردانيده و [چه] بد سرانجامى است
ذَلِكَ مِمَّا أَوْحَى إِلَيْكَ رَبُّكَ مِنَ الْحِكْمَةِ وَلاَ تَجْعَلْ مَعَ اللّهِ إِلَهًا آخَرَ فَتُلْقَى فِي جَهَنَّمَ مَلُومًا مَّدْحُورًا اين [سفارشها] از حكمتهايى است كه پروردگارت به تو وحى كرده است و با خداى يگانه معبودى ديگر قرار مده و گرنه حسرتزده و مطرود در جهنم افكنده خواهى شد
وَمِنْهُم مَّن يَقُولُ ائْذَن لِّي وَلاَ تَفْتِنِّي أَلاَ فِي الْفِتْنَةِ سَقَطُواْ وَإِنَّ جَهَنَّمَ لَمُحِيطَةٌ بِالْكَافِرِينَ و از آنان كسى است كه مىگويد مرا [در ماندن] اجازه ده و به فتنهام مينداز هشدار كه آنان خود به فتنه افتادهاند و بىترديد جهنم بر كافران احاطه دارد
الَّذِينَ يُحْشَرُونَ عَلَى وُجُوهِهِمْ إِلَى جَهَنَّمَ أُوْلَئِكَ شَرٌّ مَّكَانًا وَأَضَلُّ سَبِيلًا كسانى كه به رو درافتاده به سوى جهنم رانده مىشوند آنان بدترين جاى و گمترين راه را دارند [ چهار شنبه 7 تير 1391برچسب:یه های از قرآن درباره جهنم,جهنم, ] [ 1:45 ] [ علیرضا فیاضی ]
نماز چه ویژگی هایی دارد؟ در برداشت کلی از چگونگی به جای آوردن نماز،باید گفت که تمامی نماز های واجب و مستحب در شریعت اسلام به جز نماز میت،از اعمالی متناوب تشکیل شده است که در واقع تکرار یک واحد عبادی به نام رکعت است و هر رکعت مجموعه ای از یک قیام همراه قرایت،رکوع ، ودو سجده با مراعات آدابی در انتقال یک عمل به عملی دیگر است. از آنجا که در بیشتر نمازها در هر رشته از اعمال متناوب ،تنها یک رکوع وجود دارد ،رکوع به عنوان واحد شمارش شناخته شده و رکعت از همین کلمه مشتق شده است. به جز نماز تک رکعتی وتر ،یک رکعت به خودی خود عبادتی تمام شده(کاملی) تلقی نمی گردد و هر نمازی در شریعت مرکب از 2 ، 3 ، و یا 4 رکعت است و تنها با پایان یافتن شمار مکرر رکعت ها ، قابل سلام دادن و خاتمه دادن است. نماز های واجب اینهاست: نماز های یومیه(روزانه)، در صورت تحقق نمازهای جمعه و عیدین، نماز آیات که به هنگام کسوف ،خسوف و زلزله و هر چه باعث هول و هراس عمومی گردد،خوانده شود،نماز طواف و نماز میت و نمازهایی که از طریق نذر و عهد و سوگند بر مکلف واجب شده باشد. نماز های یومیه (17 رکعت) ، به عنوان اجلای نماز ،باید در 5 نوبت خوانده شود که از میان آنان،نماز صبح دو رکعت،نماز مغرب سه رکعت و نماز های دیگر سه نوبت(ظهر،عصر و شام) هر یک چهار رکعت دارند.وقت نماز صبح از طلوع فجر صادق است تا طلوع خورشید،از ظهر شرعی(زوال) تا غروب آفتاب وقت نماز های ظهر و عصر است،از ظهر به مقدار زمانی که برای خواندن نماز ظهر لازم است و هم چنین نزدیک غروب ،به مقدار زمانی که برای خواندن نماز عصر لازم است،زمان مختص هر یک از این دو نماز و فاصله ی میان آنان،زمان مشترک است،همچنین از رغروب آفتاب (از بین رفتن سرخی در مشرق پس از پنهان شدن قرص خورشید) تا نیمه شب شرعی،وقت نماز های مغرب و عشا است. به همان ترتیب که زمان لازم برای 3 رکعت نماز مغرب در آغاز ، و وقت کافی برای 4 رکعت نماز عشا،در پایان زمان مختص هر یک از این نماز ،و باقی زمان مشترک است نماز های 4 رکعتی مسافر دو رکعت است که نماز شکسته خوانده می شود. معجزه چیست؟ معجزه عبارت است از کار خارق العاده ای که جهات سه گانه زیر در آن جمع باشد: 1.این کارخارق العاده بی اذن خداوند به کلی خارج از حدود توانایی بشر می باشد و هیچکس حتی نوابغ جهان ،نتوانند با اتکا بر نیروی انسانی آنرا بیافرینند. 2.باید توام با دعوی پبامبر باشد ،یعنی آوردنده ی آن به عنوان یک سند زنده ،برای صدق گفتار خود،در دعوی رسالت خود از خدا آنرا انجام دهد. 3.باید توام با تحدی یعنی دعوت به معارضه و مقابله باشد،بدین ترتیب که،از تمام انسانها دعوت کند که اگر می توانند و قدرت دارند مانند آنرا بیافرینند. بنابراین اگر جهات سه گانه در آن نباشد آن معجزه نیست. معجزات پیامبران گوناگون مانند حضرت محمد(ص) و حضرت عیسی و موسی به اقتضای شرایط جامعه ی خویش بوده است. - مانند اینکه در زمان حضرت موسی سحر در آن منطقه رونق بسیار داشت و معجزه ی بزرگ حضرت عیسی این بود که عسای ایشان تبدیل به اژدها گردید. - دیگری معجزات حضرت عیسی مانند شفای بیماران بود که در آن زمان بیماری های بسیاری در بین مردم به سرعت شیوع پیدا می کرد. - و معجزه ی پیامبر خاتم،حضرت محمد(ص)، که کتاب قرآن کریم می باشد.ادبیات در آن زمان در شبه جزیره عربستان به اوج خود رسیده بود و هر ساله گردهمایی هایی در این زمینه در آنجا بر گزار می شد و اشعار شاعران برگزیده را در دیوار کعبه آویزان می کردند. قرآن نیز که کلام حق می باشد تاثیر بسیار زیادی بر مردم در آن زمان می گذاشت،زیرا آنها که مفهوم آیه ها را می فهمیدند به پیامبر(ص) ایمان می آوردند. نبوّت موافقان انبيا |
|
[ طراحی : ایران اسکین ] [ Weblog Themes By : iran skin ] |