هر چی بخواهید.
این سایت را حمایت می کنم

فروشگاه آنلاین


هر چی بخواهید.
در این وب شما هر مطلبی رو از هر موضوعی میتونید ببینید.
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان هر چیزی که بخواهید. و آدرس everysubjects.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





ترتیب نزول سوره های قرآن چه بود و نویسندگان وحی چه کسانی هستند؟

مطابق انچه مورخان اسلامی نوشته اند،نخستین سوره ای که بر پیامبر نازل شد،سوره ی(اقرا باسم ربک الذی خلق)بود و آخرین سوره،سوره ی توبه بود.مضامین این دو سوره نیز این مطالب را تایید می کنند.در مورد نگارش قرآن در زمان پیامبر (ص)باید بگوییم فعده ای از برجسته ترین صحابه ی پیامبر، آیاتی را که از پیامبر نازل می شد مرتبا دریافت نموده ،با یک نوع خط کوفی که متداول ترین خط آن زمان بود می نوشتند.این عده را(کتاب وحی)یعنی نویسندگان وحی می کفتند.تعداد این افراد را مورخان 43 نفر می نوشتند.در میان این 43 نفر(حضرت علی(ع))و (زید بن حارث) در کار نوشتن آیات زحمت کشیده اند.آنان همیشه ملازمت حضور پیامبر را داشته اند و با راهنمایی و سرپرستی دقیق پیامبر(ص)،تمام آیات نازل شده را می نوشتند.

نام چه پیامبرانی در قرآن آمده است؟

علاوه بر نام پیامبر اسلام،حضرت محمد(ص)،نام 25 تن دیگر از پیامبران در قرآن آمده است که عبارتند از:ادم،ابراهیم، ادریس ، اسحاق ،اسماعیل ،الیاس ،ایوب ،داوود ،ذوالکفل ،زکریّا ،سلیمان ،شعیب ،صالح ،عزیز ،عیسی ،لوط ،موسی ،نوح ، هارون ،هود،الیسع،یحیی، یعقوب ، یوسف و یونس(ع).از میان این پیامبران بیش از همه نام موسی(ع) در قرآن تکرار شده و37 بار در قرآن امده است.

قرآن نخستین بار در کجا به چاپ رسید؟چاپهای بعدی آن در کجا بود؟

نخستین بار قرآن چاپی در سال1694میلادی در هامبورگ،با مقدمه ی لاتینی به اهتمام ابراهیم اتکلمان انتشار یافت و سپس در سال 1768در لایپزیک و در سال 1787 در پترزبورگ با سرمایه ی کاترین دوم ملکه ی روسیه و در 1841 میلادی با مقدمه ی لاتین از طرف وگستا و فلوگل آلمانی ودر 1842 میلادی در هند و در 1880 میلادی در عثمانی چاپ و منتشر شد.

 

 




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





<< مطالب جدیدتر ........ مطالب قدیمی‌تر >>

.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

در وبلاگ من می تونید از هر موضوعی مطلبی ببینید.لطفا نظردادن را فراموش نکنید.
موضوعات وب
امکانات وب